1-800-330-340

Siniton - print version

יום שישי, 19 ספטמבר 2014    גליון מספר 46

מלמד סינית בתיכון? קבל במתנה את "הדרך לסינית". לפרטים נוספים לחצו כאן.

ספר חדש במכון לידידות סין
הדרך לסינית הוא ספר הלימוד הראשון בעברית לשפה הסינית המאגד בתוכו את כל מיומנויות השפה – קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור. ספר זה נכתב בכוונה לסייע לישראלים להיכנס בהדרגה לרזי השפה הסינית, ובתוך כך לטעום מהתרבות והמחשבה של המדינה הגדולה והצומחת ביותר בעולם.

הספר משלב שיטות לימוד שונות לשפה הסינית בהן משתמשים בישראל, בסין ובמערב, ומשלב גם ניסיון בהוראת שפות אחרות. הספר מתמקד בניב המנדריני של השפה הסינית - השפה המשותפת כיום לכלל סין, ואף לטאיואן וסינגפור. בתום הלימוד בספר יוכל התלמיד לנהל שיחות יומיומיות בסינית.

לפרטים נוספים לחץ כאן


חברת OvalSin מתמחה בייצור בסין
חברת אובל היא חברה סינית בניהול ישראלי הנמצאת בטיאנג'ין שבסין ומתמחה בייצור מוצרים בסין ומשלוחם לישראל, לאירופה ולארה"ב.
מידע נוסף
קורסי סינית חדשים נפתחים בכל רחבי הארץ
קורסים חדשים נפתחים בכל רחבי הארץ ובכל הרמות. לפרטים נוספים
400 ש"ח הנחה על קורסי ספרדית במכון לידידות אמריקה
המכון לידידות אמריקה מציע לכל קהילת המכון לידידות סין הטבה מיוחדת על קורס ספרדית למתחילים!
ההטבה הינה עבורך או עבור חבר עליו המלצת (על מנת שחברך יזכה בהטבה עליך לשלוח אלינו את שמו ומספר הטלפון שלו).
今天学的汉字 (jīntiān xué de hànzì)

סימנית היום


דף חדש 1


פיניין: xiǎo
פירוש:
1. קטן
2. צעיר
הסבר: סימנייה זו היא "שורש", יחידה בסיסית ממנה אפשר להרכיב סימניות חדשות. הסימנייה בנויה מקו אנכי המפריד בין 2 קווים אלכסוניים קטנים, ומייצגת את הרעיון המופשט של חילוק- הפיכת דבר לקטן יותר. פתגם סיני עתיק אומר כי על ידי חלוקת הצער אפשר להכפיל את האושר.






俗话 (súhuà)

האימון מביא לידי שלמות


shú néng shēng qiǎo

 



מילולית: משמעות: אימון יכול ליצור הצלחה.

משמעות: האימון מביא לידי שלמות. Practice makes perfect.

מקור הביטוי: (陈康肃 Chén kāngsù) צ'ן קנגסו היה קשת יחיד במינו שחי בתקופת שושלת (宋 Sòng) סונג. יום אחד, בעודו מציג את כישוריו חסרי הדופי, עבר בסביבה מוכר שמן זקן. כל הקהל הריע לצ'ן אחר כל פגיעה במטרה ורק סוחר השמן קרא: "אין מה בכך, הרי התאמנת רבות". צ'ן נעלב ושאלו: "האם גם אתה קשת?". הזקן ענה לו: "לא, אני רק יודע איך למכור שמן". הזקן שלף את הפקק מהפיה הצרה של מיכל השמן, מילא כף גדולה בשמן עד שפתיה ואז הרים את הכף ומזג את כל השמן בקילוח דק לתוך המיכל מבלי לגרוע טיפה. כשסיים אמר הזקן: "אני מוזג שמן כפי שאתה יורה חיצים, האימון יכול ליצור הצלחה".